Dla mieszkańców Dla biznesu Dla turystów Projekty i inwestycje
 

baner-dustaw

baner-mpolski

Ułatwienia w sprawach meldunkowych

Z dniem 1 stycznia 2013 roku wprowadzono kilka zmian w sprawach związanych z zameldowaniem, a mianowicie:

  • wprowadzono możliwość automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu pobytu; wszystkie te czynności wykonywane będą w tym samym urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu zamieszkania,
  • formalności meldunkowych można będzie dopełnić przez ustanowionego pełnomocnika,
  • zniesiono obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej na pobyt czasowy do trzech miesięcy,
  • zlikwidowano obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów,
  • zlikwidowano obowiązek właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości, zakładów pracy do weryfikowania wypełnienia obowiązku meldunkowego przez mieszkańców i pracowników,
  • wydłużony został termin na zameldowanie z 4 do 30 dni oraz zniesiono sankcje karne za niedopełnienie obowiązku meldunkowego,
  • nie ma już konieczności zgłaszania przy zameldowaniu informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej,
  • wydłużono okresy wyjazdów zagranicznych, które podlegają zgłoszeniu w ewidencji ludności, z 3 do 6 miesięcy.

    Mirosław Matyka
    Sekretarz Gminy Dukla

    2013-01-17
  •  

    Gmina Dukla
    ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
    e-mail: gmina@dukla.pl

    Urząd Miejski w Dukli
    ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
    tel.: 13 432-91-00, fax: 13 433-10-11

    Transgraniczna Informacja Turystyczna
    ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
    tel.: 13 433-56-16

    Biuletyn Informacji Publicznej Urzad Miejsci w Dukli

    Deklaracja dostępności

    © 2016 Urząd Miejski w Dukli. Wszystkie prawa zastrzeżone.