Dla mieszkańców Dla biznesu Dla turystów Projekty i inwestycje
 

Poinformuj ZUS o zmianie adresu


Zmieniasz adres zamieszkania, a może adres e-mail? Pamiętaj, aby poinformować o tym Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zdarza się, że korespondencja, renta bądź emerytura wraca do ZUS, gdyż klient nie powiadomił o zmianie miejsca zamieszkania.

To bardzo ważne, by pamiętać o poinformowaniu ZUS o każdej zmianie adresu. Korespondencja, którą ZUS wysyła do klientów, kierowana jest pod adres, który jako ostatni został podany. Zatem, jeśli nie jest on zaktualizowany przez klienta, a list zostanie wysłany właśnie pod stary adres, gdzie dana osoba już nie przebywa, to taka korespondencja będzie doręczona skutecznie. Skutki jej doręczenia będą obciążały klientów jako adresata.

Dlatego, aby list trafił pod właściwy adres, klienci zobowiązani są zgłaszać do ZUS każdą jego aktualizację, w tym także zmianę adresu elektronicznego. Wskazanie prawidłowych i aktualnych danych ma duży wpływ nie tylko na przepływ informacji, ale także na wypłatę świadczeń. Wypłata emerytury czy renty pod niewłaściwy adres powoduje, że nie dostaniemy jej na czas.

Obowiązki pełnomocnika

Ponadto, gdy do załatwiania w ZUS spraw upoważniony został przedstawiciel lub pełnomocnik, ta osoba ma także obowiązek informować o zmianie adresu do doręczeń korespondencji z ZUS, w tym adresu elektronicznego.

Dbaj o swoje dane

Brak aktualnego adresu może spowodować, że z korespondencją może zapoznać się osoba do tego nieuprawniona. W takim przypadku istnieje ryzyko naruszenia praw i wolności związanych z udostępnieniem danych osobowych zawartych w korespondencji. Może to spowodować szkody materialne i niematerialne, w tym tak poważne jak kradzież tożsamości, nadużycia i straty finansowe lub naruszenie dobrego imienia.

Aktualizacja w przepisach prawa

Zgodnie z przepisem art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

 

Oddział ZUS w Jaśle

2021-03-10

 

Gmina Dukla
ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
e-mail: gmina@dukla.pl

Urząd Miejski w Dukli
ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
tel.: 13 432-91-00, fax: 13 433-10-11

Transgraniczna Informacja Turystyczna
ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
tel.: 13 433-56-16

Biuletyn Informacji Publicznej Urzad Miejsci w Dukli

Deklaracja dostępności

© 2016 Urząd Miejski w Dukli. Wszystkie prawa zastrzeżone.