Informacje dla Przedsiębiorców - koronawirus
Szanowni Państwo Przedsiębiorcy!
Szalejący koronawirus stanowi ogromne zagrożenie dla zdrowia i życia nas wszystkich, ale też destabilizuje gospodarkę. Oprócz rządowej – Tarczy Antykryzysowej - w ramach swoich gminnych właściwości przygotowaliśmy tzw. Pakiet Osłonowy- Wsparcie – dla Przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie gminy Dukla. Pomoc ta kierowana jest przede wszystkim do tych podmiotów, które czasowo zaprzestały działalności lub znacząco ją ograniczyły. Bardzo proszę o zapoznanie się z naszymi propozycjami i przestrzeganie zasad w nich ustalonych. Informuję również Państwa, że – jako samorząd gminny - zdajemy sobie sprawę z zagrożeń i trudności jakie są przed nami - stąd podjęliśmy wszelkie możliwe działania dostosowujące funkcjonowanie urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy do nowej sytuacji. Mam nadzieję, że wspólnie przetrwamy ten niezwykle trudny czas i w niedalekiej przyszłości życie społeczne i gospodarcze powróci do równowagi.
Informuję dodatkowo, że na bieżąco będziemy reagować na wszelkie inne zapowiedziane przez Rząd RP udogodnienia dla Przedsiębiorców.
Podatek od nieruchomości - od maja
1. W okresie stanu epidemii (Wniosek 1)
Na indywidualny wniosek, przedsiębiorcom dotkniętym ograniczeniem lub zamknięciem działalności, będą odroczone terminy płatności podatku od nieruchomości. Jednorazowo, zgodnie z ustawą, można odroczyć podatek na okres do 60 dni, jeżeli sytuacja się nie zmieni, odroczony podatek ponownie można odroczyć o kolejne 60 dni. Wnioski będą rozpatrywane indywidualnie. Dotyczy podatku od maja bieżącego roku.
2. Po ustaniu stanu epidemii (Wniosek 2a) i (Wniosek 2b)
a) Przedsiębiorcy, którzy zmuszeni byli do zaprzestania działalności z mocy prawa, po upływie terminu płatności odroczonego podatku i złożeniu wniosku uzyskają umorzenie podatku od nieruchomości i odsetek. Dotyczy okresu od maja do odwołania stanu epidemii (Wniosek 2a)
b) Przedsiębiorcy, którzy zmuszeni byli ograniczyć działalność, w uzasadnionych przypadkach, za okres od maja do czasu odwołania stanu epidemii, na indywidualny wniosek będą mogli skorzystać z umorzenia zaległego podatku w całości lub części, rozłożenia odroczonego podatku na raty oraz umorzenia odsetek (Wniosek 2a)
c) Pozostali przedsiębiorcy, w uzasadnionych przypadkach za okres od maja do czasu odwołania stanu epidemii, na indywidualny wniosek będą mogli skorzystać z rozłożenia odroczonego podatku na raty (Wniosek 2b)
UWAGA
Wnioski o odroczenie terminu płatności lub rozłożenia na raty składane są przed upływem terminu płatności, a wnioski o umorzenie podatku mogą dotyczyć wyłącznie zaległości podatkowych (czyli po terminie płatności).
Wraz z wnioskiem o odroczenie, rozłożenie na raty lub umorzenie należy dołączyć wypełniony formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis oraz Oświadczenia o otrzymaniu /nieotrzymaniu pomocy de minimis (Wzory formularzy do pobrania: formularz 1, formularz 2, formularz 3), sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzanych zgodnie z przepisami o rachunkowości.
Powyższe dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Dukli lub przesłać pocztą, wysłać przez e-PUAP.
Przedsiębiorca musi być zarejestrowany lub prowadzić działalność gospodarczą na terenie Gminy Dukla.
Wnioski pozostałych przedsiębiorców rozpatrywane będą indywidualnie, również przy zastosowaniu przypisów Ordynacji podatkowej.
Przy rozpatrywaniu wniosków będzie brany fakt czy przedsiębiorca utrzymuje miejsce pracy.
UWAGA! Wypełnione wnioski należy składać e-mailem na adres gmina@dukla.pl, skrytka EPUAP Urzędu Miejskiego w Dukli: /dukla/skrytka lub w formie papierowej do urny przed budynkiem UM w Dukli.
Andrzej Bytnar - Burmistrz Dukli
2020-04-16