Odnawialne Źródła Energii w Gminie Dukla – wolne miejsca w projekcie
Zapraszamy zainteresowanych mieszkańców do składania deklaracji uczestnictwa
w projekcie „Wsparcie energetyki rozproszonej wśród mieszkańców Gminy Dukla”.
Gmina dysponuje wolnymi miejscami na liście uczestników Projektu.
Osoby, które wycofały się z uczestnictwa w projekcie ze względu na przedłużający się okres oczekiwania na przyznanie dofinansowania dla Gminy przez Zarząd Województwa Podkarpackiego oraz otrzymały zwrot pierwszej transzy, a podtrzymują udział w projekcie zobowiązane są do ponownego złożenia deklaracji i dokonanie wpłaty I transzy.
Wypełnioną deklarację wraz z załącznikami należy złożyć w wersji papierowej w Urzędzie Miejskim w Dukli, ul. Trakt Węgierski 11, pok. 304
w dniach od 2 do 17 sierpnia 2018 r.
w godzinach pracy Urzędu (poniedziałek – piątek od 7:00 do 15:00)
Dodatkowo w dniu 8-9 sierpnia w godzinach od 7:00 do 17:00
Osoby zainteresowane, które po raz pierwszy zgłaszają uczestnictwo w projekcie powinny złożyć deklarację oraz wymagane załączniki.
Wymagane załączniki:
- Potwierdzenie prawa własności/współwłasności nieruchomości / prawa do dysponowania nieruchomością.
- Oświadczenie o pomocy de minimis (jeśli dotyczy).
- Oświadczenie dot. zasiedlenia budynku nowobudowanego w terminie do dnia 31 grudnia 2019 roku (jeśli dotyczy).
- Dowód wpłaty pierwszej transzy.
- Ankieta dotycząca instalacji.
Przyjmowane będą wyłącznie kompletne i poprawnie wypełnione deklaracje.
Deklaracja i załączniki dostępne są w Urzędzie lub można je pobrać poniżej.
Rodzaje instalacji przewidziane do montażu w ramach realizacji projektu:
- Zestaw kolektorów słonecznych 2 kolektory płaskie + zasobnik 300 L (do 4 osób)
- Zestaw kolektorów słonecznych 3 kolektory płaskie + zasobnik 300 L (powyżej 4 osób)
- Instalacja fotowoltaiczna o mocy do 2,2 kW (ok. 1800 – 1900 kWh/rok)
- Instalacja fotowoltaiczna o mocy 3,2 kW (ok. 2700 – 2850 kWh/rok)
- Instalacja fotowoltaiczna o mocy 4,2 kW (ok. 3600 – 3800 kWh/rok)
- Instalacja fotowoltaiczna do 5,2 kW (powyżej 3800 kWh/rok)
- Kocioł centralnego ogrzewania opalany biomasą 15 kW dom pow. 50 – 150 m2
- Kocioł centralnego ogrzewania opalany biomasą 20 kW dom pow. 70 – 200 m2
- Kocioł centralnego ogrzewania opalany biomasą 25 kW dom pow. 80 – 250 m2
- Powietrzna pompa ciepła o mocy do 2,5 kW z zasobnikiem do 220 l
- Powietrzna pompa ciepła o mocy do 2,5 kW z zasobnikiem do 320 l
Mieszkaniec zobowiązuje się do wpłaty deklarowanej kwoty wkładu własnego w dwóch transzach:
- pierwsza transza w wysokości 1 000,00 zł brutto za każdą wybraną instalację czyli maksymalnie 2 000,00 zł, w terminie do dnia złożenia deklaracji. Dowód wpłaty dołącza się do składanej deklaracji uczestnictwa w projekcie.
- druga transza do wysokości pełnego udziału własnego (30% kosztów kwalifikowanych powiększona o należny podatek VAT), po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego na wyłonienie Wykonawcy robót w terminie co najmniej 1 miesiąca przed planowanym terminem montażu instalacji.
Jak przebiegać będą dalsze etapy realizacji projektu:
- Podpisanie umowy o dofinansowanie pomiędzy Zarządem Województwa Podkarpackiego a Gminami Partnerskimi Duklą i Jedliczem.
- Przygotowanie i przeprowadzenie, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych, przetargu nieograniczonego na wyłonienie wykonawcy instalacji.
- Podpisywanie umów pomiędzy Gminą Dukla a poszczególnymi właścicielami nieruchomości, którzy złożyli stosowne wnioski, na wykonanie instalacji OZE.
- Przy pomyślnym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wykonawcą instalacji, prace montażowe będą mogły rozpocząć się w 2019 roku.
Aktualne dokumenty do pobrania:
Oświadczenie o pomocy de minimis (jeśli dotyczy)
Ankieta dotycząca instalacji:
Regulamin uczestnictwa w projekcie