Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /inc/php/funkcje.php on line 5
Serwis informacyjny Gminy Dukla
Dla mieszkańców Dla biznesu Dla turystów Projekty i inwestycje
 

baner-dustaw

baner-mpolski

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW W RAMACH PROGRAMU „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” dla JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO – EDYCJA 2026


OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW W RAMACH PROGRAMU

„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” dla JEDNOSTEK

SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO– EDYCJA 2026

 

Gmina Dukla planuje przystąpić do Programu pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego "- edycja 2026 ogłoszonego przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Program realizowany będzie ze środków Funduszu Solidarnościowego, o którym mowa w ustawie z dnia 23 października 2018 r. (Dz. U. z 2024r. poz.1848). Podstawą prawną Programu jest art.7 ust.5 ustawy z dnia 23 października 2018r. o Funduszu Solidarnościowym. Nabór wniosków przeprowadzony zostanie zgodnie z art.13 ww. ustawy.

 

Cel i adresaci Programu

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

 

Adresatami Programu są: 

  1. dzieci do 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie :
    1. o znacznym stopniu niepełnosprawności, albo
    2. o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo
    3. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b zgodnie z art. 5 i art.62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

Usługi asystenta podlegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym: 

  • wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  • wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról

            w rodzinie;

  • wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  • wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się

z otoczeniem.

Termin i warunki realizacji zadań

Zadania będą realizowane od dnia 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026r.

Terminy naboru wniosków

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w Programie proszone są o zgłoszenie chęci uczestnictwa do dnia 4 września 2025r. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dukli, 38-450 Dukla, ul. Kościuszki 9, pokój nr. 8, składając orzeczenie o niepełnosprawności/ stopniu niepełnosprawności, kartę zgłoszenia, kartę zakresu czynności oraz klauzulę RODO (do pobrania na stronie MOPS).

Szczegółowych informacji dotyczących Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” - edycja 2026, można uzyskać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dukli pokój nr 8, w godzinach od 7.00 -15.00, lub pod numerem telefonu:13 43 30 849.

Program-AOON-JST-2026 (PDF)

Załącznik-nr-7-do-Programu-AOON-JST-2026_karta_zgłoszenia (PDF)

Załącznik-nr-8-do-Programu-AOON-JST-2026_karta_zakresu_czynności (PDF)

Załącznik-nr-16-do-Programu-AOON-JST-2026_upoważnienie_do_podejmowania_czynności_w_Generatorze (PDF)

 

Dyrektor MOPS w Dukli

Małgorzata Bielec

2025-08-21
1 2 3 4 5 6 7 8 9

 

Gmina Dukla
ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
e-mail: gmina@dukla.pl

Urząd Miejski w Dukli
ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
tel.: 13 432-91-00, fax: 13 433-10-11

Transgraniczna Informacja Turystyczna
ul. Trakt Węgierski 11, 38-450 Dukla
tel.: 13 433-56-16

Biuletyn Informacji Publicznej Urzad Miejsci w Dukli

Deklaracja dostępności

© 2016 Urząd Miejski w Dukli. Wszystkie prawa zastrzeżone.